סיוע במחקר

סיוע למחקר בנושא משחקי תפקידים

העמותה למשחקי תפקידים תשמח לסייע למחקר אקדמי בארץ. נשמח לקשר אותכם לאנשי מקצוע בתחום, לפרסם את שאלוני המחקר שלכם, ולסייע לכם במחקר שלכם בכל דרך שתתאפשר לנו. ניתן גם לתאם שיתוף פעולה של העמותה במחקר עצמו. לסיוע, לשאלות ולפניות נוספות בנושא ניתן לפנות לכתובת academic@roleplay.org.il.

אם כבר כתבתם עבודת מחקר, נשמח לפרסם אותה באתר, ובערוצי התקשורת השונים של העמותה. כך תרוויחו חשיפה נוספת למחקר שלכם, ואנשים נוספים יוכלו להנות ממנו. אם מצאתם משאבים שאתם חושבים שיהיו שימושיים לחוקרים אחרים, גם אותם נשמח לפרסם.

בנוסף, העמותה מציעה מענקי מחקר לסטודנטים לתארים מתקדמים החל משנת 2014. כאן ניתן למצוא את הקול הקורא למענקים לשנת 2017. התאריך האחרון להגשת מועמדות הוא 1/2/2017.


הזוכה לשנת 2016 בפרס עבור עבודה סמינריונית לתואר ראשון הוא אסף וגנר, עבור עבודתו "Hybrid Role-playing Games: When You Want It All and You Can Have It". העבודה בודקת כיצד מספר משחקי תפקידים משלבים ז'אנרים שונים, ומה היתרונות שהם מרוויחים מכך. העבודה זמינה כאן.


 

הזוכה לשנת 2015 במענק מחקר מאת העמותה למשחקי תפקידים בישראל הוא שרון קשרו, עבור עבודתו הסמינריונית במסגרת תואר שני בספרות השוואתית "טורפים במרחב האורבני". העבודה חוקרת מפגש משחק שולחני של Vampire: The Masquerade בכלים של חקר פולקלור. העבודה בוחנת את הקשר של המשחק למסורות סיפוריות אודות ערפדים, רמות המשמעות השונות במשחק, והדינמיקה של המשתתפים. העבודה זמינה כאן. הרצאה של הזוכה על העבודה זמינה כאן.


להלן עבודות אקדמיות נוספות על משחקי תפקידים בארץ, עבור חוקרים וכל מי שהנושא מעניין אותו.

מרואלי דנה, טיפול בעזרת משחקי תפקידים: מסעו של הילד כגיבור, כתב העת "נפש", 2010
מרואלי דנה, מסע הילד כגיבור: קבוצת "מבוכים ודרקונים" כמשחק חברתי טיפולי, 2012.
קורן לילך, פיתוח כישורים חברתיים באמצעות משחקי תפקידים, עבודה סמינריונית, 2014.
קננגיסר דובי, לשחק בשואה: משחקי גילום תפקידים על רקע השואה, עבודה סמינריונית, 2002.

אם אתם רוצים שנוסיף לרשימה עבודה שכתבתם, אנא שלחו אותה אלינו לכתובת academic@roleplay.org.il .