משחקים וחינוך

יוזמת משחקים וחינוך היא יוזמה שמטרתה להכניס לתכנית הלימודים הישראלית כלים המבוססים על עולם המשחקים (משחקי תפקידים ומשחקים דיגיטליים), במטרה להגביר מעורבות של תלמידים בחומר הנלמד, להפוך למידה והוראה לחוויות מהנות, ולהתחרות כראוי בעשרות מקורות אחרים המתחרים עם המורה על תשומת ליבם של התלמידים.

יוזמת משחקים וחינוך התחילה במסגרת כנס משחקים וחינוך שהתקיים בספטמבר 2013. בכנס השתתפו למעלה מ-200 מורים, מנהלי בתי ספר ואנשי מקצוע בתחום המשחקים. כל המשתתפים באירוע הסכימו על הפוטנציאל הדרמטי הטמון בשילוב משחקים בתוך מערכת החינוך ונרתמו להמשך קידום הנושא. ניתן למצוא סקירה של הכנס בכתבה מכתב העת "הד החינוך" בקישור הבא.

במסגרת שלב הפיילוט של תכנית זו, העמותה למשחקי תפקידים בישראל מציעה לבתי ספר מערכי שיעור ומדריכים שיפעילו משחקים כדי להעביר לתלמידים יחידות לימוד ספציפיות. המסקנות משיעורי הפיילוט שיתקיימו בבתי ספר ברחבי הארץ יסוכמו ויועברו לגורמים במשרד החינוך שכבר הביעו עניין רב בנושא, בתקווה להפוך את המשחקים לחלק משמעותי במערכת החינוך.

בעתיד יעלו לעמוד זה דוגמאות למערכי שיעור ספציפיים שניתן ליישם בבתי הספר. בינתיים, מורים, מנהלי בתי ספר, או מחנכים אחרים המעוניינים להשתמש במשחקים למטרות חינוכיות מוזמנים לפנות אלינו בכתובת education@roleplay.org.il.